instalacija-klima

Montaža klima uređaja

O montaži klima uređaja

 

Montaža klima uređaja je važan dio kupovine klime, jer o stručnoj i kvalitetnoj montaži ovisi radni vijek i kvaliteta rada klima uređaja.

 

Kako su se split klima uređaji pojavili u većem broju zadnjih desetak godina, montaža klima uređaja iz godinu u godinu dobiva veći značaj, sve više se pažnje posvećuje montaži. Postoji više razloga za takvo što. Jedan od nekoliko razloga je sama struktura klima uređaja. Sam po sebi proizvod kao klima uređaj je poluproizvod koji treba montirati u korisnikov prostor da bi došao u fazu rada.

 

Postoje ovlašteni i stručni servisi koji su osposobljeni za montažu , ali u dosta slučajeva samu montažu obavljaju priučeni majstori koji nisu stručni za taj posao tako da klime montirane na takav nestručan način imaju jako kratak vijek trajanja. Vremenom se svijest korisnika mijenja tako da se zadnjih par godina sve više pažnje posvećuje montaži i ovlašteni servisi imaju sve više posla. Tako da čak i veliki trgovci-uvoznici klima uređaja u Hrvatsku uređuju svoju ugovornu servisnu mrežu jer su uočili značaj montaže. Zapravo radi se o čistoj računici koja govori da su reklamacije na nestručno ugrađene klime daleko skuplje nego stručne, kvalitetne a samo malo skuplje montaže.

 

Odrediti mjesto montaže klima uređaja je jedan od presudnih trenutaka u procesu kupovine klime te je stoga vrlo važno da poziciju jedinica odredi iskusna osoba,sugestije korisnika prostora mogu se uvažiti ako ti prijedlozi bitno ne utječu na kvalitetu rada klima uređaja i na korisnika.

 

Vanjsku jedinicu klime ako je kako moguće montiramo što dalje od prostora spavaćih soba. Zavisno od uvjeta rada i kvalitete klima uređaja vanjska jedinica može proizvoditi zvuk koji smeta ukućanima u trenucima odmora.

 

Kod odluke o poziciji vanjske jedinice klime moramo voditi računa o budućem pristupu za slučaj servisiranja ili eventualnih popravaka. Neki servisi posjeduju auto dizalice tako da se vanjska jedinica može montirati udjelokrugu dizalice. Naravno da zavisno od situacije u nekim slučajevima nemamo veliku mogućnost izbora pozicije vanjske jedinice već jedinicu montiramo tamo gdje se jednostavno fizički može staviti. Proizvođač klima uređaja propisuje minimalne uvjete koje okolina mora zadovoljavati kako bi klima dugi niz godina besprijekorno radila, međutim ako vanjsku jedinicu montiramo u za nju nepovoljnim uvjetima, klimaće raditi ali pod velikim stalnim opterećenjem što bitno skraćuje radni vijek.

 

klima-install

 

U pravilu unutarnju jedinicu montiramo na poziciju gdje svojim radom (puhanjem) neće direktno utjecati na korisnike. Ako je samo jedna unutarnja jedinica montirati će se u prostoriju gdje se najduže zadržavamo npr. dnevni boravak. Ako je moguće puhanje unutarnje jedinice ćemo usmjeriti na druge prostorije kako bi postigli što bolje učinak hlađenja ili grijanja. Visina unutarnje jedinice ovisi o visini prostorije kod standardnih visina do 3m klimu postavljamo na najvišu moguću poziciju, a prema preporuci proizvođača.

 

Ovlašteni servis

 

Kao u ostalim granama djelatnosti tako je i u području hlađenja i klimatizacije vrlo važno da montažu i servisiranje obavljajuovlašteni servisi. Servis može dobiti ovlaštenje ili od generalnog uvoznika, ili direktno od proizvođača opreme.

 

Uglavnom su to servisi koji su se i inače pokazali kao vrlo ozbiljni u svom radu tako da su kao takvi prepoznati na tržištu i angažirani. Vrlo je često da se na tržištu svake godine pojavljuju novi brandovi klima uređaja te je u tom slučaju bolje i isplativije obratiti se ovlaštenom servisu koji zastupa iste uređaje nekoliko godina, jer isti proizvođač sa istim (ili približno istim) uređajima iz sezone u sezonu, garancija je dostupnosti rezervnih dijelova.

 

Konkretno kod klima uređaja gdje postoje redovni godišnji servisi prije sezone hlađenja, ili se klima uređaj koristi i za grijanje pa se servis obavlja dva puta godišnje često se događa da posao obavljaju nestručne osobe i neovlašteni servisi. U tom slučaju relativno često se događa da je klima bila ispravna prije servisa ,a poslije servisa pokazuje neke nepravilnosti u radu. Ovlašteni servisi zbog svoje ozbiljnosti u radu često imaju povećane troškove poslovanja kao što su na primjer kvalitetni i specijalizirani alati. Točno određen raspored rada, kvalitetan odnos prema svojim djelatnicima što znači i dobra mjesečna primanja, dostupnost za informaciju u bilo koje vrijeme. Svi ovlašteni a ozbiljni servisi dužni su pratiti i držati se zakonskih regulativa o zaštiti okoliša koje su u posljednje vrijeme postaju sve stroži kako bi sačuvali i zaštitili okoliš. Povećane troškove takvim servisima stvaraju i potrebna stalna usavršavanja, praćenja promjena u industriji hlađenja i grijanja.

 

Zbog svih tih detalja u poslovanju nažalost ovlašteni servisi moraju svoje usluge naplaćivati malo više od nekih drugih je što na prvi pogled dodatni trošak za korisnika.

 

Međutim u konačnici su zapravo takvi servisi povoljniji jer korisnik nije prisiljen razmišljati i trošiti svoje dragocjeno vrijeme na klimu već o tome brine servis. Ovlašteni i kvalitetni servisi vode evidenciju servisiranja i popravaka, rade baze podataka planove servisiranja za svakog pojedinog korisnika, tako da svu brigu oko uređaja vodi ovlaštena osoba, a korisnik svoju energiju može usmjeriti na druge za njega važnije stvari u životu.